|
Wagon motorowy WKD uchwycony przez Thomasa Dietze na ul. Sienkiewicza w Żmigrodzie. W oddali przejazd i stacja Żmigród Miasto. Wrocławska Kolej Dojazdowa dysponowała od 1956 r. 3 takimi wagonami MBxd1-114 (na zdjęciu) -115 i -116. Wagony te pochodziły z Zittau i były tam (4) dostarczone w 1938 r. dla kolejki Zittau - Oybin - Jonsdorf (prod. Waggon- und Maschinenfabrik AG, vormals Busch, Bautzen, jako VT137-3, na zdjęciu -323). Wybuch wojny pokrzyżował produkcję szerszej serii. Z uwagi na ograniczenia surowcowe (paliwo) wagony wycofano z ruchu i po różnych perturbacjach trzy trafiły w 1944 r. do Poznania. Co się z nimi działo po 1945 r. nie jest do końca jasne, ale w 1956 r. trafiły na WKD. Wagony wycofano w latach 70. (-116 w 1960 r.), a -114 miał być pozostawiony jako muzealny. Niestety zezłomowano go w latach 80. na stacji Trzebnica Gaj. Co ciekawe to właśnie jeden z tych wagonów - Mbxd1-115 obsługiwał ostatni pociąg relacji Wrocław Wąsk. (dawniej Wrocław Towarowy, przed likwidacją dworca na pl. Staszica) - Trzebnica Gaj w 1967 r. Zdjęcie zamieszczone na stronie |
|
Dodał:
moose°
- Data: 2019-07-16 23:15:26
- Odsłon: 3178
12 lipca 1972
|
|
-
1970
- 1980
-
1970
- 1980
-
1981
-
1981
-
2015
-
2015
-
2015
|
|
|
|