MENU
Wagon motorowy WKD uchwycony przez Thomasa Dietze na ul. Sienkiewicza w Żmigrodzie. W oddali przejazd i stacja Żmigród Miasto. Wrocławska Kolej Dojazdowa dysponowała od 1956 r. 3 takimi wagonami MBxd1-114 (na zdjęciu) -115 i -116. Wagony te pochodziły z Zittau i były tam (4) dostarczone w 1938 r. dla kolejki Zittau - Oybin - Jonsdorf (prod. Waggon- und Maschinenfabrik AG, vormals Busch, Bautzen, jako VT137-3, na zdjęciu -323). Wybuch wojny pokrzyżował produkcję szerszej serii. Z uwagi na ograniczenia surowcowe (paliwo) wagony wycofano z ruchu i po różnych perturbacjach trzy trafiły w 1944 r. do Poznania. Co się z nimi działo po 1945 r. nie jest do końca jasne, ale w 1956 r. trafiły na WKD. Wagony wycofano w latach 70. (-116 w 1960 r.), a -114 miał być pozostawiony jako muzealny. Niestety zezłomowano go w latach 80. na stacji Trzebnica Gaj. Co ciekawe to właśnie jeden z tych wagonów - Mbxd1-115 obsługiwał ostatni pociąg relacji Wrocław Wąsk. (dawniej Wrocław Towarowy, przed likwidacją dworca na pl. Staszica) - Trzebnica Gaj w 1967 r. Zdjęcie zamieszczone na stronie

Dodał: moose° - Data: 2019-07-16 23:15:26 - Odsłon: 3178
12 lipca 1972

  • /foto/6159/6159494m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/6159/6159501m.jpg
    1970 - 1980
  • /foto/411/411335m.jpg
    1981
  • /foto/10815/10815797m.jpg
    1981
  • /foto/5355/5355717m.jpg
    2015
  • /foto/5355/5355727m.jpg
    2015
  • /foto/5355/5355742m.jpg
    2015

inne

Poprzednie: pl. Wolności Strona Główna Następne: Kamienica nr 65


moose | 2019-07-16 23:17:46
Tu jeszcze jedno zdjęcie wagonu:
moose | 2019-07-17 13:45:43
Jeden wagon z tej krótkiej serii 4 sztuk przetrwał wojnę w Zittau i jest dziś pojazdem muzealnym:
rok | 2019-07-17 17:20:02 | edytowany: 2019-07-17 17:20:55
Moim zdaniem wagon osobowy zatrzymał się na ul. Tadeusza Kościuszki przed skrzyżowaniem z ul. Wrocławska. Na wprost (zachód) za skrzyżowaniem widoczny dom nr 2 przy ul. Henryka Sienkiewicza. Do stacji pozostało ok. 200-300 metrów.
moose | 2019-07-17 22:02:52
Tak Romku, to to samo miejsce: . Okoliczność nie wygląda na przypadkową - możliwe że przy dogodniejszym dla mieszkańców miejscu niż dalej położona stacja końcowa wagon po prostu tu się zatrzymywał i zbierał pasażerów.